Anmäl dig till höstens utbildningar 2018!

Till: Föreningsordföranden och utbildningsansvariga i Stockholms stad och län för vidare spridning till medlemmar

Oktober 2017
Sammanträdesteknik, 3 okt, kl 18.00-21.00,
Blasieholmsgatan 4A (OBS! Ny adress)
Att efter utbildningen känna att man kan påverka vid möten och vara medveten om den formalia som gäller och sker före och efter ett beslut. Om du har en ordförande roll eller är vice ordförande ska du ha den kunskap som övriga runt ett sammanträdesbord har rätt att förvänta sig för att upprätthålla ett demokratiskt, effektivt, korrekt och engagerande sammanträde
Retorik, 11 okt kl 18.00-21.00
Blasieholmsgatan 4A (OBS! Ny adress)
Lär dig att ta plats för det du säger och uttryck dig tydligt och trovärdigt

Välkommen på en föreläsning där du får konkreta retoriktekniker. Tillsammans med retorikkonsulten Nina Buchaus får du chansen att träna dig i konsten att övertyga.
Du får öva dig i att framföra argument tydligt, konstpausa snyggt, trovärdighetens triad, kroppsspråk som gör skillnad, tips till frågestunden – sist men inte minst så tar vi upp jakten på dina tics!

Nina Buchaus, retorikkonsult, www.creviretorik.se, författare till boken ”Konsten att bli karismatisk – med retorik
Ideologi, 17 okt, kl 18.00-21.00,

Blasieholmsgatan 4A (OBS! Ny adress)
Hur kan moderata värderingar och ideologin få fäste i vardagspolitiken och hur kan du som förtroendevald förhålla dig till parti och förvaltning när politiska förslag tas fram? Vad grundas våra förslag på och vikten av politikutveckling som baseras på ideologi, värderingar och genomförbart.
Läs mer om hur du anmäler dig till utbildningen längst ned i mailet.

Hur gör jag för att anmäla mig?
Anmälan till utbildningarna kommer framöver endast att ske på vår utbildningssida som nås genom ditt konto på Intranätet (moderaterna.info) under fliken ”Utbildning”. På utbildningssidans startsida kommer du att se all information genom fältet ”Anmäl dig till Moderaterna i Stockholms utbildningar” och klicka sedan på kalendariet för att anmäla dig till den utbildning som du vill gå.

Alternativ till anmälan vid detta tillfälle (kommer ej att göras i framtida inbjudningar):

Maila till utbildningstockholm@moderaterna.se och anger följande information:

Ditt för- och efternamn, kommun, partiförening och mobilnummer
Du kommer få en bekräftelse på din anmälan så snart som möjligt och i det fall antalet platser är fullbokat kommer besked om det också.

Frågor om utbildningarna kan du maila till utbildningstockholm@moderaterna.se

Moderaterna i Stockholms stad och län