Moderaterna går uppåt i opinionsundersökning

Den senaste SvD/Sifo-undersökningen visar att det är en tydlig politik med fokus på sakfrågorna som folket efterfrågar. Sverige står dock inför många stora utmaningar. Ekonomin i samhället går bra, men samhället mår inte lika bra. Trots högkonjunktur kommer allt fler längre från arbetsmarknaden, långtidsarbetslösheten ökar och det tar nio år i Sverige innan hälften av de nyanlända har ett jobb. Företag lämnar landet. Otryggheten bland befolkningen är den högsta på över tio år. Våldtäktsanmälningar hamnar på hög för att morden är så många. På tre år har vårdköerna fördubblats och förlossningsvården brister. Närmare var femte elev går ut nian utan godkända betyg. Detta är problem så vi tar på allvar men vi är också hoppfulla. Med en moderatpolitik kan vi få fler nyanlända ut i sitt första jobb, en förstärkning av polisens resurser och återinföra kömiljarden som bevisligen kortade ner vårdköerna under Alliansregeringen.

Med dessa glädjande siffror i ryggen inleder nu Moderaterna i Vallentuna sitt valarbete inför valet 2018. Vi planerar vår kommunala politik gemensamt där alla medlemmar får vara med och komma med idéer. Du gör alltid skillnad! Ett medlemskap kostar 100 kronor under det första året och därefter 250 kronor per år. Klicka här för att bli medlem